5 کاربرد جالب جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

محبوبیت این زبان برنامه نویسی بی دلیل نیست و جاوا اسکریپت کاربردهای مهم زیادی دارد. سایت شبیه سازی قصد دارد شما را با ۵ کاربرد مهم جاوا اسکریپت آشنا سازد. اگر شما نیز به دنبال استفاده از جاوا اسکریپت هستید و یا به دنبال یادگیری این زبان می باشید، بهتر از این مطالب را تا انتها مطالعه کنید. برنامه نویسی در دنیای امروز جزو مشاغل مهم و پر درآمد تلقی می شود.

برای انجام پروژه سیمولینک متلب و سفارش شبیه سازی پروژه سیمولینک متلب با ما همراه باشید.

به همین دلیل بسیاری از مهندسان کامپیوتر اقدام به برنامه نویسی می کنند. این برنامه نویسان از زبان‌های مختلف برنامه نویسی برای این کار بهره می برند. به دلیل تعدد برنامه نویسان و برنامه های متنوع، زبان های زیادی نیز برای انجام این کار ساخته شده است. جاوا اسکریپت یکی از زبان های مهم برنامه نویسی است و در نزد برنامه‌نویسان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

جاوا اسکریپت چیست؟ 

JavaScript که به اختصار JS نیز نامیده می‌شود، یکی از محبوبترین زبان‌های برنامه نویسی است. جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا، داینامیک، شی‌گرا و تفسیری است که از شیوه‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. از این زبان می‌توان برای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کرد. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ، یک زبان همه فن حریف است.

برای انجام پروژه cfd با متلب و سفارش شبیه سازی پروژهcfd  با متلب با ما همراه باشید.

جاوا اسکریپت، تجربه کاربر را از صفحه وب با تبدیل آن از یک صفحه استاتیک به یک صفحه تعاملی بهبود می‌بخشد. بطور خلاصه، جاوا اسکریپت به صفحات وب رفتار می‌بخشد. سایت شبیه سازی قصد دارد در این مقاله شما را با کاربرد های جاوا اسکریپت آشنا سازد. در ادامه این کاربرد ها بیان خواهد شد.

۵ کاربرد مهم جاوا اسکریپت ‌

جاوا اسکریپت عمدتا برای برنامه‌های مبتنی بر وب و مرورگرهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جاوا اسکریپت نیز فراتر از وب در نرم افزار، سرورها و کنترل‌های سخت افزاری استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی کاربرد های زیادی دارد. در ادامه ۵ کاربرد مهم جاوا اسکریپت برای شما علاقمندان به حرفه برنامه نویسی، بیان می شود.

 ساخت وبسایت متحرک:

احتمالا بحال پیش آمده کهوارد وب سایتی شوید و ازهمه المان ها وعناصر تعاملی که در صفحه حرکت میکنند و به تعامل شما واکنش نشان می دهد شگفت زده شوید. این انیمیشن های ساده می توانند باعث جذابیت بیشتر سایت شوند. آن ها منجر به درگیری شما با سایت شده و باعث می شوند به ماندن در یک سایت ادامه دهید تا ببینید چه چیز بیشتری جهت ارائه وجود دارد.

برای انجام پروژه متلب کامپیوتر و سفارش شبیه سازی پروژه متلب کامپیوتر با ما همراه باشید.

انجام پروژه SPSS
ادامه مطلب

جالب توجه و جذاب ساختن وب سایت ها از مزایای استفاده از انیمیشن ها است. تولید و استفاده از این انیمیشن ها در وب سایت ها، به وسیله زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت انجام می شود. بنابراین می توان یک کاربرد مهم جاوا اسکریپت را، زیبا و جذاب تر ساختن وبسایت ها دانست. 

 برنامه های موبایلی:

کاربرد دوم جاوا اسکریپت در ساخت انواع اپلیکیشن های موبایل می باشد. امروزه به لطف شرکت هایی مانند اپل و گوگل ، برنامه های بسیاری برای موبایل ساخته شده و هر کاری که انجام می دهید احتمالا برنامه‌ای برای کمک به انجام آن وجود دارد. با ظهور تلفن‌های هوشمند ، توسعه دهندگان و مشاغل به سرعت توانسته‌اند از موفقیت بازار برنامه ها سود کسب کنند.

برای انجام پروژه متلب پردازش تصویر و سفارش شبیه سازی پروژه متلب پردازش تصویر با ما همراه باشید.

این شرکت ها برای ساخت برنامه های مختلف، نیاز به زبان برنامه نویسی ای دارند که با سیستم عامل های مختلف همخوانی داشته باشد. اینجاست که جاوا اسکریپت به کمک آن ها می آید. با استفاده از چارچوب های JavaScript مانند React Native ، یک شرکت می تواند برای طیف وسیعی از سیستم عامل های برنامه (از جمله Android ، iOS ، Apple TV : Chromecast و حتی ویندوز فون) برنامه ها را به صورت استاندارد وبا کیفیت بالا توسعه دهد.

 سایت های بدون سرور:

یک مورد خوب برای مفهوم وب سایت بدون سرو این است که یک وب سایت می تواند کدگذاری کند تا داده ها را بر اساس مکانی که در صفحه ظاهر می شود بارگذاری کند ، به این معنی که داده ها براساس اسکرول برای کاربر آماده خواهند شد. وب سایت بدون سرور هنوز هم نسبتاً جدید است ومطوئنا در مورد آن طی سالهای آینده چیزهای بیشتری خواهیم شنید. برای ساخت اینگونه وب سایت های جدید، از زبان برنامه نویسی محبوب و قدیمی، یعنی جاوا اسکریپت استفاده می شود.

 ساخت انواع بازی:

به  دلیل از بین رفتن افزونه های مرورگر در طول سال ها ، بسیاری از توسعه دهندگان برای پر کردن شکاف به JavaScript روی آورده اند. فریم ورک ها ، IDE بازی سفارشی (محیط توسعه یکپارچه توسعه) و سایر فن آوری های جدید اکنون ایجاد شده اند که به ما این امکان را می دهند تا از آنچه مرورگر می تواند انجام دهد استفاده کامل کنیم و این بدان معنی است که توسعه دهندگان می توانند برخی از بازی های بسیار پیشرفته را بسازند.

برای انجام پروژه متلب مهندسی مکانیک و سفارش شبیه سازی پروژه متلب مهندسی مکانیک با ما همراه باشید.

آشنایی با زبان های برنامه نویسی ios
ادامه مطلب

جاوا اسکریپت یکی از زبان های مهم و کاربردی در ساخت انواع بازی محسوب می شود. این زبان در بین انواع شرکت های بازی سازی، به خصوص بازی های موبایلی، محبوب است.  هواپیما های بدون سرنشین برای بسیاری از افراد یک سرگرمی محسوب می شود و فیلم برداران و عکاسان از آن برای فیلم برداری از زاویه بالا استفاده می کنند. این هواپیما ها برای هدایت نیاز به برنامه هماهنگی بین کنترل و خود هواپیما دارند.

برای انجام پروژه متلب مهندسی برق و سفارش شبیه سازی پروژه متلب مهندسی برق با ما همراه باشید.

این برنامه ها را می توان به وسیله زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ایجاد کرد. البته زبان های دیگری نیز در ایجاد این ارتباط به کار گرفته می شوند. اما این نکته برای نشان دادن گستردگی موارد استفاده از این زبان بود.

سخن پایانی در باب کاربرد جاوا اسکریپت

زبان برنامه برنامه نویسی جاوا اسکریپت یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی می باشد. بسیاری از برنامه نویسان، زبان اولی که با آن کار می کنند‌ این زبان می باشد. در این مقاله سعی شد ۵ کاربرد مهم جاوا اسکریپت برای علاقه‌مندان به زبان های برنامه نویسی، بیان شود. اگر شما نیز علاقه‌مند به برنامه نویسی می باشید، به شما پیشنهاد می شود که حتما این زبان را فرا گیرید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این زبان و نحوه یادگیری آن می‌توانید به سایت شبیه‌سازی مراجعه نمایید.

برای انجام پروژه متلب عمران و سفارش شبیه سازی پروژه متلب عمران با ما همراه باشید.

انجام پروژه فلوئنت
ادامه مطلب

دیدگاه خود را بنویسید

آماده برای شروع

همین حالا درخواست بهترین فریلنسر را برای پروژه خود ثبت نمائید.